Сухопътен транÑпорт
Оптимум трейд извършва превоз на Ñледните товари:
- Комлектен транÑпорт/ЦÑла транÑпортна единица(ТранÑпорт на Ñтока, коÑто запълва цÑло превозно ÑредÑтво) - европалети, индуÑтриални палети, Ñкари, английÑки палети , биг бегове(big bags) и други Ñпоред индивидуалните изиÑÐºÐ°Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð½Ð° клиента;
- Групажен транÑпорт (ТранÑпорт на Ñтока, коÑто не запълва цÑло превозно ÑредÑтво) - По-малки пратки, които могат да пътуват Ñ Ð´Ñ€ÑƒÐ³Ð¸ Ñтоки към крайната Ñи деÑтинациÑ;
- Хладилен транÑпорт на Ñтоки под температурен режим - замразени или охладени. ТранÑпорт на млечни, меÑни продукти, Ñйца, плодове, зеленчуци;
- ТранÑпорт на опаÑни товари (ADR);
- ТранÑпорт на извънгабаритни товари;
Ð’Ñички горе поÑочени уÑлуги извършваме в Ñледните деÑтинации:
- Ð‘ÑŠÐ»Ð³Ð°Ñ€Ð¸Ñ – Западна Европа - Чрез Ñключени ÑтратегичеÑки партньорÑтва имаме поÑтоÑнен трафик между Ð‘ÑŠÐ»Ð³Ð°Ñ€Ð¸Ñ Ð¸ ÐнглиÑ, БелгиÑ, ХоландиÑ, ФранциÑ. Без значение от големината на пратката, можем да Ви Ñ Ð´Ð¾Ñтавим на конкурентни цени, в кратък Ñрок и Ñ Ð²ÑŠÐ·Ð¼Ð¾Ð¶Ð½Ð¾ÑÑ‚ да поемем големи обеми.
- Ð‘ÑŠÐ»Ð³Ð°Ñ€Ð¸Ñ – СкандинавÑки полуоÑтров и Балтика - Страни като ШвециÑ, ДаниÑ, ÐорвегиÑ, ФинландиÑ, ЕÑтониÑ, Литва и Ð›Ð°Ñ‚Ð²Ð¸Ñ – може да Ви Ñе Ñтруват далечни, но за Ð½Ð°Ñ Ñ‚Ðµ Ñа оÑновна деÑÑ‚Ð¸Ð½Ð°Ñ†Ð¸Ñ – наши транÑпортни ÑредÑтва потеглÑÑ‚ към Ñ‚ÑÑ… вÑеки ден и за Ð’Ð°ÑˆÐ¸Ñ Ñ‚Ð¾Ð²Ð°Ñ€ винаги ще бъде намерено мÑÑто в Ñ‚ÑÑ….
- Ð‘ÑŠÐ»Ð³Ð°Ñ€Ð¸Ñ – Централна Европа - Имате товари до ГерманиÑ, Полша, ШвейцариÑ, ЧехиÑ, УнгариÑ, Ð¡Ð»Ð¾Ð²Ð°ÐºÐ¸Ñ Ð¸Ð»Ð¸ СловениÑ? ТрÑбва Ви комплектен или групажен камион? Имате необходимоÑÑ‚ от транÑпорт на палети, неÑтандартни машини, биг бегове или нещо напълно различно?Изпратете ни Вашето запитване, а ние ще Ви дадем най-ниÑките цени и най-доброто обÑлужване.
- Ð‘ÑŠÐ»Ð³Ð°Ñ€Ð¸Ñ – ПиренейÑки полуоÑтров – Ðко имате Ñтока, коÑто ще заеме цÑл камион или чаÑÑ‚ от него от или за ИÑÐ¿Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð¸ ПортугалиÑ, изпратете ни запитване, за да Ви предоÑтавим Ñигурен транÑпорт за неÑ.
- Ð‘ÑŠÐ»Ð³Ð°Ñ€Ð¸Ñ – СърбиÑ, МакедониÑ, КоÑово, ÐлбаниÑ,БоÑна и Херцеговина, ХърватÑка – нÑкои от тези Ñтрани не Ñа членки на ЕС, и Ñтоките, които пътуват натам преминават през обмитÑване. Ðко Ви е необходима информациÑ, можете да разчитате на наÑ.
- Ð‘ÑŠÐ»Ð³Ð°Ñ€Ð¸Ñ – ИталиÑ, Гърциі Чрез партньйорÑките ни отношение, ние можем да Ви предложим надежден транÑпорт и качеÑтвено обÑлужване.
- Ð‘ÑŠÐ»Ð³Ð°Ñ€Ð¸Ñ – ОÐД – ДеÑтинации като ÐрмениÑ, Ðзербайджан, БеларуÑ, КазахÑтан, КиргиÑтан, Молдова, РуÑиÑ, ТаджикиÑтан, УзбекиÑтан, както и Ð“Ñ€ÑƒÐ·Ð¸Ñ Ð¸ Украйна не Ñа толкова познати на повечето българи, но ние бихме могли да оÑъщеÑтвим транÑпорт за ВаÑ.
- Ð‘ÑŠÐ»Ð³Ð°Ñ€Ð¸Ñ – ТурциÑ, Иран, Ирак и Ð¡Ð¸Ñ€Ð¸Ñ – можем да оÑъщеÑтвим транÑпорт вÑÑка Ñедмица на пратки - комплектни или чаÑтични.
Вътрешен Ñухопътен транÑпорт
-Ð’ Ð‘ÑŠÐ»Ð³Ð°Ñ€Ð¸Ñ - Ð’Ñеки ден оÑъщеÑтвÑваме доÑтавки в цÑла Ð‘ÑŠÐ»Ð³Ð°Ñ€Ð¸Ñ Ð½Ð° комплектна Ñтока(заемаща цÑлото товарно помещение). ÐашиÑÑ‚ екип ще Ви предоÑтави пълна Ð¸Ð½Ñ„Ð¾Ñ€Ð¼Ð°Ñ†Ð¸Ñ Ð¾Ñ‚Ð½Ð¾Ñно вÑички, интереÑуващи Ви подробноÑти, както и ще Ви даде ÑÑ‚Ð°Ñ‚ÑƒÑ Ð½Ð° превозното ÑредÑтво във вÑеки момент, в който Ви е необходимо. Също така, можем да предложим камиони и Ñ Ð¿Ð°Ð´Ð°Ñ‰ борд и оборудване за транÑпорт на опаÑни товари (ADR).
-Ð’ друга ЕвропейÑка държава - Имаме камиони, които пътуват единÑтвено в Западна и Централна Европа без да Ñе връщат в БългариÑ. С Ñ‚ÑÑ… ние можем да Ви предоÑтавим транÑпорт в границите на ЕвропейÑките държави(каботаж) или от една до друга държава.
Ðовини
ÐÐ³ÐµÐ½Ñ†Ð¸Ñ „Пътна инфраÑтруктура“ е поиÑкала вчера от КомиÑиÑта за защита на конкуренциÑта предварително изпълнение на договора Ñ Ñ„Ð¸Ñ€Ð¼Ð°Ñ‚Ð°, избрана за изпълнител на тол ÑиÑтемата. Това Ñъобщи пред медии, в кулоарите на Парламента, миниÑтърът на регионалното развитие и благоуÑтройÑтвото Ðиколай Ðанков.
Той обÑÑни, че в момента е Ñпазен Ñ€ÐµÐ³Ð»Ð°Ð¼ÐµÐ½Ñ‚Ð¸Ñ€Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð² Закона за общеÑтвените поръчки Ñрок и Ñега Ñе изчаква произнаÑÑнето на Ñъответните компетентни органи, за да бъде Ñключен договорът и да Ñтартира реалното внедрÑване на тол ÑиÑтемата по републиканÑката пътна мрежа.
„Извън обхвата на договора Ñ Ð¸Ð·Ð¿ÑŠÐ»Ð½Ð¸Ñ‚ÐµÐ»Ñ Ð¸Ð¼Ð° още нÑколко неща, които Ñ‚Ñ€Ñбва да бъдат извършени, на чиÑто екÑпертно ниво и това, на първо мÑÑто, е изготвÑнето на проекти на промени в Ñто и четири нормативни акта“, Ñъобщи още регионалниÑÑ‚ миниÑÑ‚ÑŠÑ€. „Втората задача е Ñвързана Ñ Ð½Ð°Ñ‡Ð¸Ð½Ð° на контрол, заедно Ñ ÐÐ³ÐµÐ½Ñ†Ð¸Ñ „Пътна инфраÑтруктура“, на ÑÐ°Ð¼Ð¸Ñ Ð¿Ñ€Ð¾Ñ†ÐµÑ Ð½Ð° внедрÑване на ÑиÑтемата“, добави Ðанков и допълни като трета задача – необходимоÑтта от Ñъздаването на финанÑов модел за тарифиране и обхват на ÑиÑтемата, на определени учаÑтъци от републиканÑката пътна мрежа, които ще бъдат обект на тол-такÑа.
„ЗаложениÑÑ‚ обхват на ÑиÑтемата, в заданието на процедурата от над 80% от републиканÑките пътища, най-вероÑтно ще бъде редуциран“, прогнозира Ðанков и подчерта, че Ñпоред него между 50% и 2/3 от републиканÑката пътна мрежа ще бъде обхваната реално от тол такÑите. По думите му, обаче, екÑпертите Ñа тези, които ще подготвÑÑ‚ необходимите анализи.
Пред журналиÑти Ð´Ð½ÐµÑ Ð¼Ð¸Ð½Ð¸Ñтърът на регионалното развитие и благоуÑтройÑтвото коментира и щетите по републиканÑката пътна мрежа Ñлед поройните дъждове, които по думите му възлизат на близо четири милиона лева. „Има Ñ€Ð°Ð·Ñ€ÑƒÑˆÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¿Ð¾ републиканÑките пътища, включително и Ñкатове по автомагиÑтрала „Тракиѓ, чието отÑтранÑване поехме ÑÑŠÑ ÑобÑтвен бюджет“, каза Ðанков и Ñъобщи, че към момента е затруднено преминаването по Ð¿ÑŠÑ‚Ñ Ð‘ÑƒÑ€Ð³Ð°Ñ – Средец.
„След потопа, още на 25-ти октомври, в макÑимално бърза Ñтепен започнахме възÑтановÑването на моÑтови ÑÑŠÐ¾Ñ€ÑŠÐ¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð² Горно Езерово, Черни връх, както и по републиканÑките пътища, за да не оÑтанат блокирани наÑелени меÑта“, допълни миниÑтърът и припомни, че още ÑÑŠÑ‰Ð¸Ñ Ð´ÐµÐ½ Ñа били отворени почти вÑички пътища, Ñ Ð¸Ð·ÐºÐ»ÑŽÑ‡ÐµÐ½Ð¸Ðµ на пътен възел Братово и отÑечката между Долно Езерово – Братово – ПолÑки извор, които Ñа били отворени на ÑÐ»ÐµÐ´Ð²Ð°Ñ‰Ð¸Ñ Ð´ÐµÐ½.
източник: ÐÐ³ÐµÐ½Ñ†Ð¸Ñ ÐŸÑŠÑ‚Ð½Ð° ИнфраÑтруктура
Един моÑÑ‚ не е доÑтатъчен
ПървиÑÑ‚ моÑÑ‚ над Дунав е открит преди повече от 60 години и техничеÑките му възможноÑти не позволÑват облекчаване на трафика. Ðалага Ñе Ñ€ÐµÑ…Ð°Ð±Ð¸Ð»Ð¸Ñ‚Ð°Ñ†Ð¸Ñ Ð½Ð° конÑтрукциÑта и Ñпиране на движението, което води до задръÑтваниÑ, натоварване на инфраÑтруктурата и други затруднениÑ. Изграждането на ново Ñъоръжение при РуÑе - Гюргево ще облекчи значително ÑъщеÑÑ‚Ð²ÑƒÐ²Ð°Ñ‰Ð¸Ñ Ñ‚Ñ€Ð°Ñ„Ð¸Ðº, ще намали негативното въздейÑтвие върху околната Ñреда и ще има цÑлоÑтен положителен икономичеÑки ефект за двете Ñтрани, Ñе поÑочва в Ñъобщението.
МеÑтните и регионалните влаÑти на двете Ñтрани Ñа подкрепили изграждането на новото Ñъоръжение. Още през авгуÑÑ‚ облаÑтниÑÑ‚ управител на РуÑе и директорът на митницата коментираха, че трафикът през Дунав моÑÑ‚ Ñе е увеличил двойно за една година и единÑтвеното решение е изграждане на нов моÑÑ‚. Преди дни регионалниÑÑ‚ миниÑÑ‚ÑŠÑ€ Ðиколай Ðанков заÑви, че в обозримо бъдеше ще има трети моÑÑ‚ над Дунав.
За цÑлата минала година на Дунав моÑÑ‚ Ñа били обработени около 700 хил. автомобила, а до ÐºÑ€Ð°Ñ Ð½Ð° авгуÑÑ‚ Ñа 1.37 млн. Увеличението Ñе дължи оÑновно на Ð»ÐµÐºÐ¸Ñ Ñ‚Ñ€Ð°Ñ„Ð¸Ðº заради ÑÐ¸Ð»Ð½Ð¸Ñ Ñ‚ÑƒÑ€Ð¸ÑтичеÑки Ñезон, докато тежкиÑÑ‚ е запазен като обем.
Между Ð‘ÑŠÐ»Ð³Ð°Ñ€Ð¸Ñ Ð¸ Ð ÑƒÐ¼ÑŠÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð¼Ð° два моÑта над река Дунав, като вториÑÑ‚ - при Видин, влезе в дейÑтвие през 2014 г. За изграждането на Ñъоръжението, прилежащата инфраÑтруктура и придобиването на терени бÑха вложени 255 млн. евро.
Корабно ÑътрудничеÑтво
С друго решение правителÑтвото одобри и проект на Ñпоразумение между Изпълнителната Ð°Ð³ÐµÐ½Ñ†Ð¸Ñ "МорÑка админиÑтрациÑ" и РумънÑката морÑка админиÑÑ‚Ñ€Ð°Ñ†Ð¸Ñ Ð·Ð° предоÑтавÑне на доÑтъп на кораби, които Ñе нуждаÑÑ‚ от помощ, до меÑта за убежища. Споразумението Ð¾Ð¿Ñ€ÐµÐ´ÐµÐ»Ñ Ð¿Ñ€Ð¾Ñ†ÐµÐ´ÑƒÑ€Ð¸Ñ‚Ðµ за ÑътрудничеÑтво Ñ Ñ€ÑƒÐ¼ÑŠÐ½Ñката Ñтрана за ÑÑŠÑтавÑнето на план за приемането на кораби в приÑтанищата в ЧерноморÑÐºÐ¸Ñ Ñ€ÐµÐ³Ð¸Ð¾Ð½ и обезпечаването на Ñ‚Ñхната безопаÑноÑÑ‚. Регламентира Ñе и вземането на Ñ€ÐµÑˆÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¿Ñ€Ð¸ предоÑтавÑне на мÑÑто за убежище Ñ Ð¾Ð³Ð»ÐµÐ´ избÑгване на ненужен риÑк за корабоплаването и околната Ñреда. Ще Ñе подобри обмÑната на Ð¸Ð½Ñ„Ð¾Ñ€Ð¼Ð°Ñ†Ð¸Ñ Ð·Ð° улеÑнение на координациÑта между компетентните органи в двете държави за навременна намеÑа, оказване на помощ и предоÑтавÑне на меÑта за убежища. Ð¡ÑŠÑ Ñпоразумението ще Ñе изпълнÑÑ‚ изиÑкваниÑта на евродирективата за Ñъздаване на ÑиÑтема на общноÑтта за контрол на движението на корабите и за информациÑ.
Тол-ÑиÑтеми за Ñъбиране на пътни такÑи в Ð¿Ñ€Ð¾Ñ†ÐµÑ Ð½Ð° въвеждане и в БългариÑ
Това Ñа ÑиÑтеми за определÑне на пътна такÑа на база изминато разÑтоÑние, като това Ñ Ð¿Ñ€Ð°Ð²Ð¸ по-Ñправедлива, за разлика от винетната ÑиÑтема, при коÑто Ñе заплаща за определен период. Размерът на пътната такÑа обикновено завиÑи от фактори като типа път, по който Ñе движи превозното ÑредÑтво, броÑÑ‚ на оÑите му, както и екологичната му категориÑ. ЕвропейÑката политика наÑърчава въвеждането на тол-ÑиÑтеми във вÑички европейÑки Ñтрани Ñ Ñ†ÐµÐ» по-бързо преминаване на границите и по-леÑно Ñъбиране и анализ на данни.
Ð’ Ð‘ÑŠÐ»Ð³Ð°Ñ€Ð¸Ñ Ð²Ñе още Ñе използва винетната ÑиÑтема за Ñъбиране на пътни такÑи, като Ñе работи за това и у Ð½Ð°Ñ Ð´Ð° Ñе въведе тол-ÑиÑтема. Въвеждането й ще бъде изцÑло реализирано за Ñметка на бюджета и ще обхваща повече от половината пътна ÑиÑтема на БългариÑ(заплатени ще Ñа вÑички магиÑтрали, първоклаÑни,второклаÑни и около половината от третоклаÑните пътища).
Леките коли ще продължат да използват винетки, но те ще Ñтанат електронни, а тежкотоварните автомобили или ще Ñе отчитат чрез уÑтройÑтво, Ñвързано Ñ GPS проÑледÑване, което ще бъде монтирано в камиона или ще закупуват „билети“ за определен маршрут.
Закон за минималната работна заплата в ХоландиÑ
Считано от 01.01.2017 вÑички превозвачи, които извършват каботажни превози в ХоландиÑ(товарене и разтоварване в ХоландиÑ) Ñ‚Ñ€Ñбва да заплащат на шофьорите Ñи минимална работна заплата. Изключение правÑÑ‚ Ñамо ÑамоÑтоÑтелно наетите лица.
ВъзнаграждениÑта можете да видите тук:
https://www.government.nl/topics/minimum-wage/contents/amount-of-the-hourly-minimum-wage
Както и при ФранциÑ, Ð¥Ð¾Ð»Ð°Ð½Ð´Ð¸Ñ Ñ‰Ðµ изиÑква вÑÑка ÐºÐ¾Ð¼Ð¿Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð´Ð° има Ñвой предÑтавител, като това може да бъде и Ñлужител от компаниÑта, който говори минимум английÑки език.
Въвеждат Ñе законодателни промени за защитата на българÑките работници, командировани в ЕС
МТСП предложи промени в КодекÑа на труда, Ñ ÐºÐ¾Ð¸Ñ‚Ð¾ да Ñе увеличи защитата на правата на българÑките работници, които Ñа командировани в рамките на предоÑтавÑнето на уÑлуги в ЕС. Ð’ закона е заложено командироване Ñамо в Ñлучай, че има правоотношение за Ñ†ÐµÐ»Ð¸Ñ Ð¿ÐµÑ€Ð¸Ð¾Ð´ на командироването. Промените включват изиÑÐºÐ²Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð¿Ð¾ отношение на уеднаквÑване на уÑловиÑта Ñ Ñ‚ÐµÐ·Ð¸ в приемащата Ñтрана - продължителноÑÑ‚ на работата и почивката, минимален брой платени почивни дни, минимално заплащане.
Заплатените от Ñ€Ð°Ð±Ð¾Ñ‚Ð¾Ð´Ð°Ñ‚ÐµÐ»Ñ Ñ€Ð°Ð·Ñ…Ð¾Ð´Ð¸ по транÑпорт и наÑтанÑване на работниците и Ñлужителите нÑма да бъдат включвани къ Ð¾Ð±Ð»Ð°Ð³Ð°ÐµÐ¼Ð¸Ñ Ð´Ð¾Ñ…Ð¾Ð´ на командированите.
ИÑкове поради неÑпазване на минималните уÑÐ»Ð¾Ð²Ð¸Ñ Ð¼Ð¾Ð³Ð°Ñ‚ да бъдат подавани от работниците и Ñлужителите и Ñлед прекратÑване на трудовото правоотношение, като Ñе предвижда закрила на това оÑнование от вÑÑкакво неблагоприÑтно третиране от работодателÑ.
ЦÑлото предложение на МСТП може да бъде прочетено тук: https://mlsp.government.bg/index.php?section=CONTENT&I=230&lang=